۱۳۷۴

گزارش ویژه حزب ملت ایران ـ ۱۴ اسفند ۱۳۷۴

 

بیست‌ونهمین سالگرد درگذشت مصدق بزرگ

در برخورد هنگامی با بیست‌ونهمین سالگرد درگذشت مصدق بزرگ، درِ قلعه‌ی احمدآباد از بامداد گشوده بود و دسته‌دسته زنان و مردان، پیر و جوان بر مزار آن همیشه‌پیشوای ملت برای فاتحه‌خوانی و گل‌گذاری می‌آمدند.

دقیقه‌هایی از ساعت ده‌ونیم گذشته، صدها تن از هموندان سازمان‌های سیاسی پیرو‌راه‌مصدق‌بزرگ وارد قلعه‌ی احمدآباد شدند.

نخستین گل‌بسته‌ای که در سه رنگ پرچم ایران شکل داده شده بود به نام «حزب‌ها و نیروهای ملّی ایران» بر بالای مزار نهاده شد؛ و در کنار آن، گل‌بسته‌ی دبیرخانه‌ی حزب ملت ایران، حلقه‌ی گل‌های حزب مردم ایران، جنبش برای آزادی ایران، حزب زحمتکشان ملت ایران (نیروی سوم) قرار گرفت؛ و دو تاج گل از سوی دو سازمان سیاسی دیگر با نام «جبهه‌ی ملّی ایران» و «جاما» نیز بر مزار نهاده شد.

در تمام مدت، صدای تلاوت آیه‌های قرآن مجیدبه گوش می‌رسید؛ و پس از آنکه فاتحه‌خوانی و گل‌گذاری پایان گرفت، دکتر محمود مصدق به سپاس‌گزاری از حاضران پرداخت و خبر داد قلعه‌ی احمدآباد از سوی خانواده وقف گردیده و، در آینده‌ی نزدیک، ساختمانْ بازسازی و، در گوشه‌ای از قلعه، کتابخانه و تالار پذیرایی، حتی درمانگاه بنا می‌گردد. سپس، با اعلام شماره‌حساب ویژه‌ای در بانک ملّی شعبه‌ی نادری برای کمک به این هدف، از همگان خواست تا بیست‌ونهم اردیبهشت، زادروز مصدق، در این راستا بکوشند.

در پایان، دکتر محمود مصدق به همراه تنی چند از هموندان جوان حزب ملت ایران به مزار شهیدان نبرد میهنی در روستای احمدآباد رفت و، با گل‌گذاری و فاتحه‌خوانی، نسبت به آنان ادای احترام کرد.

چند دقیقه پس از نیمه‌روز، حاضران دسته‌دسته قلعه‌ی احمدآباد را ترک گفتند.

از دفتر خبرگزاری دبیرخانه‌ی حزب ملت ایران