۱۳۷۵

اطلاعیه حزب ملت ایران ـ ۱۳ آذر ۱۳۷۵

ناآرامی در غرب کشور

در پی ترور حضرت ملا محمد ربیعی، امام جمعه‌ی اهل سنت، در شامگاه دوشنبه، دوازدهم آذرماه، در کرمانشاه، که نام نیکی در آن سامان دارد، موجی از آشوب سراسر استان‌های غربی کشور را فراگرفت.

پاسداران جو وحشت، که از اوج‌گیری خشم همگانی به هراس افتادند، با کاربرد شیوه‌های همیشگی به رودررویی با مردم پرداختند و، با کردارهای خشن و استفاده از سلاح گرم در شهرهای پاوه و جوانرود، شماری را کشته و صدها تن را زخمی کردند. هم‌اکنون، بیمارستان‌های کرمانشاه، پاوه، و جوانرود برای درمان زخمی‌های این رویداد اسف‌بار دچار کمی جا و دارو می‌باشد.

واپسین گزارش‌ها از راه افتادن هزاران تن از مردم سنندج به سوی کرمانشاه با پای پیاده برای همدردی و شرکت در آیین‌های سوگواری خبر می‌دهد.

حزب ما از سردمداران جمهوری اسلامی، که به‌کلی از مردم بریده و سود و صلاح ملّی را زیر پا نهاده‌اند و هنوز گمان می‌کنند با سرکوب بیشتر می‌توانند درماندگی خود را در کشورداری پنهان نمایند، می‌خواهد تا بی‌درنگ از کار کناره‌گیری کنند.

این پیش‌رانده‌شدگان پس‌ازپیروزی‌انقلاب، که جایگاه‌های زمامداری را به زور غصب نموده‌اند، باید هر چه زودتر راه انجام یک گزینش ملّی با همه‌ی شرط‌های ضروری آن را هموار دارند تا، با روی کار آمدن یک دولت ملّی و رهیافت‌های درست، کشور از ورطه‌ی سهمگین کنونی و دسیسه‌های شکل‌گرفته در گرداگرد آن بیرون آید.

دبیرخانه‌ی حزب ملت ایران