۱۳۵۷-۵۸

اعلامیه حزب ملت ایران ـ ۱۰ اسفند ۱۳۵۷

یاد مصدق

هم‌میهن،

همیشه‌پیشوای ملت ایران، مرد نامیرای تاریخ، سالار مبارزان ایران، مظهر نبرد با استبداد و استعمار، دکتر محمد مصدق، ما را ندا می‌دهد که پاسداری خاطر رزمندگان شهید پاسداری شرافت انسانی است.

مصدق، این چلچراغ هزارشعله‌ی تاریخ، که شفافیت اندیشه و فروزندگی ایمانش گذرگاه طولانی حیات ملت‌های ستم‌دیده را روشنی بخشیده است و خواهد بخشید، اینک دوازده سال است که، در بازداشتگاه خود، قلعه‌ی احمدآباد، در بستر ابدی‌اش، نگران هر لحظه از مبارزات دلیرانه‌ی ملت ایران است و چشم روانش ناظر بر جنبش و انقلاب ایمانی ما. آنچه او با تمامی وجود خویش آرزو می‌کرد و با همه‌ی توان خویش به خاطرش می‌جنگید و در راه وصولش ناکام از پای درآمد اکنون در اختیار ماست.

زنان و مردان ایرانی، در هر کجای وطن که هستید و به هر گونه که می‌توانید، در روز چهاردهم اسفند یاد مصدق را زنده‌تر کنید و آیین‌های ویژه‌ای به خاطر او برپادارید.

شهروندان تهرانی، احمدآباد را گلباران کنید و بار دیگر خاطره‌ی آن روزهای مقدس را، که جهان به نام مصدق می‌بالید، زندگی بخشید. روز چهاردهم اسفند، سالگرد درگذشت مصدق، در آستان او باشید و سپاس‌نامه‌ی خود را به گونه‌ی درودی گرم به پیشگاه مردی که جز به استقلال و سربلندی ایران و رهایی ملت ایران از بندهای بیدادگران نیندیشید پیشکش کنید.

دبیرخانه‌ی حزب ملت ایران