۱۳۶۸

اطلاعیه حزب ملت ایران ـ ۷ بهمن ۱۳۶۸

چگونگی برخورد با نماينده‌ی کميسيون حقوق بشر

رينالدو گاليندوپل فرستاده‌ی ويژه‌ی کميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد بامداد يکشنبه يکم بهمن ماه وارد تهران شد و بی‌درنگ دفتر آن سازمان در ميدان آرژانتين را محل کار خود قرار داد.

رينالدو گاليندوپل که برای بازرسی چگونگی برخورد با حقوق انسانی در جمهوری اسلامی به تهران سفر کرده است برخلاف وعده‌های داده شده از آغاز با سدها و صحنه‌سازی‌هایی رو‌به‌رو گرديد که کار کاوش برای رسيدن به حقيقت را دشوار می‌ساخت.

روزنامه‌های دولتی هريک به‌گونه‌ای کارکرد سازمان‌های مدافع حقوق بشر را زير پرسش بردند. از جمله روزنامه ابرار در روز ورود بازرس ويژه‌ی سازمان ملل متحد نوشت «سازمان حقوق بشر، سازمان عفو بين‌المل و کلیه‌ی تشکيلاتی با اين عناوين و تيترها دقيقاً به عنوان اهرم فشار بر ملت‌ها عمل می‌کنند».

گروه‌هایی زير نام خانواده‌ی «شهدای عمليات تروريستی» سازمان داده شدند و با برخورداری از پشتيبانی نيروهای فشار از روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه با گرد آمدن پيرامون دفتر سازمان ملل متحد در تهران و ايجاد فضای تهديد و فشار، مانع ديدار و گفتگوی وابستگان کسانی که در سال‌های گذشته اعدام شده بودند با نماينده‌ی کميسيون حقوق بشر شدند.

با اين همه و به‌رغم پديد آوردن فضای نامناسب رينالدو گاليندوپل توانست با پاره‌ای از کسانی که بی‌اعتنایی به رعايت حقوق بشر به‌سختی به آنها آسيب رسانده است ديدار کند.

بازرس ويژه‌ی سازمان ملل متحد همچنين با پاره‌ای از شخصيت‌های ناسازوار با شيوه‌ی کار جمهوری اسلامی نيز ديدار کرد و بدين ترتيب تا اندازه‌ای از چندوچون پايمال شدن «حقوق ملت» در ايران و زير پا نهادن آزادی‌های فردی و اجتماعی از سوی يکه‌تازان حاکم بر کشور آگاه گرديد.

به نقل از گزارش خبرهای هفته