۱۳۵۹

اطلاعیه حزب ملت ایران ـ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹

هم‌میهن به ‌پا خیز!

از آغاز اوج‌گیری پیکارهای رهایی‌بخش ایران، دولت نژادگرای بعثی عراق، دشمن تاریخی میهن ما، چون غلام زرخرید امپریالیست‌های جهان‌خوار و به‌ویژه آمریکای جنایت‌کار در جهت سرکوبگری انقلاب اسلامی ملت ایران قرار گرفت.
خطر آسیب‌رسانی این دولت استعمارساخته را به نظام جدید حکومتی کشور رهبر توانمند انقلاب امام خمینی گوشزد کردند و، با اینکه عده‌ای از دولت‌مردان کاردان در ایجاد پیشگیری‌های لازم تلاش به‌عمل آوردند، اما به علت نادانی‌های گروه دیگری از کاربه‌دستان کشوری، نه تنها توانمندی‌های چشمگیر حاصل نگردید، بلکه با پاشیدن بذر نفاق از آمادگی ملّی کاسته شد.

حزب ملت ایران با آگاهی کامل از سرزمین‌های غرب کشور و شناخت ماهیت تجاوزگرانه‌ی دولت نژادگرای بعث عراق و پیوند شوم آن با امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم جهانی و بیان چگونگی به خدمت گرفتن نیروهای «ضدانقلاب» چندین بار به روشنگری‌های گوناگون پرداخت و اهمیت داشتن یک ارتش نیرومند را برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شد.

حزب ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اعتقاد داشته که به‌دنبال مرگ همیشگی «نظام سلطنتی» ارتش جدید ایران را باید در مسیر اندیشه‌های آرمان‌خواهانه قرار داد تا بر بنیاد آن بتوان میهن آزادشده و به‌استقلال‌رسیده را پاسداری کرد. حزب ملت ایران به این نکته پافشار بود که ارتش آرمان‌خواه ایران با برخورداری از ایمان باید از همه‌ی دست‌افزارهای جنگی و همه‌ی استعدادها و تخصص‌ها در تمام زمینه‌ها سود جوید تا شوق حرکت و پیکار برای پاسداری ایران‌زمین و انقلاب در آن به وجود آید.

حزب ملت ایران با در نظر گرفتن تمام شرایط برون‌مرزی و درون‌مرزی لزوم بسیج همه‌ی نیروهای نهفته‌ی ملت را برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب به حکومتگران کشور یادآوری کرد. حزب ملت ایران تقویت نیروهای مرزی کشور را چه از طریق نظامی و چه با برخورداری از شیوه‌های سنتی عشایری بیان داشت. با کمال تأسف، به هر علت که بود، نه تنها به این رهنمودها توجه نشد، بلکه بسیار حرکت‌های ناشایست و نادرست در رابطه با این نهاد پاسدار کشور به ظهور رسید و زیان‌های روحی و مادی فراوانی نیز به آن وارد آمد.

دولت پوشالی و دست‌نشانده‌ی عراق با استفاده از همین نابسامانی‌ها و چنددستگی‌های داخلی فرصت یافته است تا، با کمک خودفروختگان «ضدانقلاب»، میهن ما را زیر بمب‌های آتش‌زای خود قرار دهد و با جمهوری نوپای ما وارد جنگ گردد.
بارها تاریخ نشان داده است، در زمان‌هایی که استقلال ملّی در معرض خطر قرار گیرد، مردم ایران این توان را دارند که از اختلاف‌ها و کشمکش‌های کوچک سلیقه‌ای چشم بپوشند و یگانه در خط دفاع از میهن قرار گیرند. هم‌اکنون، تاریخ بار دیگر ملت ایران را در بوته‌ی آزمایش قرار داده است. ملتی که با انقلاب خود خون‌آشام‌ترین حکومت‌های زمان را نابود ساخته است، ملتی که با بهره‌برداری از آموزش‌های اسلامی در راه آزاد شدن و آزاد کردن ملت‌های دربند و ستم‌دیده‌ است، ملتی که با قوی‌ترین کشورهای جهان، امپریالیسم آمریکا، می‌رزمد باید سر از نو یگانگی خود را نشان دهد. بسیج باید بسیج همگانی باشد، همه باید در صف‌های پیکار دست در دست یکدیگر گذارند؛ همه‌ی ارتشیان و نیروهای ذخیره، که کارآزموده و وفادار به انقلاب هستند، باید به این نبرد سرنوشت‌ساز فراخوانده شوند؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه‌‌ی نهادهای انقلابی همانند حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد باشند؛ تمام ایل‌های میهن‌دوست، که پیکارگران تاریخی ایران‌زمین بوده‌اند، با صحنه‌ی نبرد پیوند یابند؛ همه‌ی حزب‌ها و سازمان‌های سیاسی وابستگان خود را بسیج کنند تا در این معرکه‌ی هستی، در این نبرد بودن یا نبودن، شرکت نمایند. فرمانده‌ی کل قوا به رهبری امام خمینی وظیفه‌دار نظم این پیکار عظیم است و هیچ مرکز و کانونی نباید اختلال در این فرماندهی یگانه به وجود آورد.

هم‌میهن،
در تمام این آشفتگی‌ها، با اتکا به نیروی پروردگار بزرگ و توان بی‌پایان ملت به‌پاخاسته‌ی ایران، این توطئه‌ی آمریکای جهان‌خوار نیز به شکست خواهد انجامید و انقلاب جهان‌گستر ما پیروز خواهد شد. فردای ایران، فردای درخشان ملت بزرگ ایران در گرو همت توست. به پا خیز و در صف پیکارگران ایران، در خط استقلال‌طلبان و آزادی‌خواهان قرار بگیر. همه‌ی وابستگان حزب ملت ایران، این وفاداران به انقلاب، تا آخرین نفر و تا آخرین نفس در کنار تو و همه‌ی رزمندگان این نبرد میهنی ایستاده‌اند و، پیشاپیش همه‌ی پیکارگران دلیر، سینه‌ی خود را سپر پاسداری انقلاب خواهند کرد.

پیروز باد ملت.

دبیرخانه‌ی حزب ملت ایران