۱۳۷۵

اطلاعیه حزب ملت ایران ـ ۱۸ دی ۱۳۷۵

پیش‌درآمد شیوه‌های قلدرمآبانه

هم‌میهنان،

بارها گوشزد شده است که سردمداران جمهوری اسلامی برای ظاهر آراسته دادن به زمامداری یکه‌تازانه‌ی خود همواره به برگزاری انتخابات نمایشی پرداخته، ولی هیچ گاه فرصت نداده‌اند تا مردم نمایندگان راستین خود را به «خانه‌ی ملت» بفرستند.

در گردش‌ کار نام‌نویسی نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، که در پانزده حوزه‌ی نه استان کشور برای گزیدن بیست‌ودو نماینده انجام می‌گرفت، کاربه‌دستان جمهوری اسلامی با رویدادهای پیش‌بینی‌نشده‌ای روبه‌رو گردیدند؛ از جمله بیشتر کسانی که در رأی‌گیری قبلی برای انتخابات پنجمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی بر خلاف انتظار برکرسی‌قدرت‌نشستگان پیروز شده و با ابطال آن روبه‌رو گردیده بودند باز هم به میدان آمدند و نام‌نویسی کردند و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفتند.

به‌ناچار، پاسداران جو وحشت بی‌درنگ چهره‌ی دژم خود را نشان دادند؛ و، در پایان زمان نام‌نویسی در میاندوآب، در بامداد روز دوشنبه، هفدهم دی‌ماه، به حسین شریفی، شهروند آزاداندیشی که به‌هیچ سازمان سیاسی نیز وابستگی ندارد و در نخستین بار پیروزی چشمگیری به دست آورده بود، به هنگام بیرون آمدن از خانه برای خرید نان، در برابر دیدگان بهت‌زده‌ی مردم، هجوم بردند و نام‌برده را با ضرب‌وشتم دستگیر و روانه‌ی مهاباد کردند. بی‌شک، این تهاجم پیش‌درآمد شیوه‌های قلدرمآبانه‌ای می‌باشد که در حوزه‌های دیگر انتخاباتی نیز به کار گرفته خواهد شد تا مردم نتوانند به حق قانونی خود دست یابند.

حزب ملت ایران از زنان و مردان بیداردل، از سازمان‌های سیاسی دگراندیش در بیرون و درون کشور می‌خواهد به این کردارهای ضدمردمی اعتراض نمایند و همه با هم، با فشار روزافزون، سردمداران جمهوری اسلامی را به عقب‌نشینی وادارند تا هر گزینش ملّی با انجام پیش‌شرط‌های ضروری در فضای سیاسی باز و ایمنی قضائی صورت گیرد.

دبیرخانه‌ی حزب ملت ایران